środa, 8 marca 2017

Oto ja, służebnica Pańska

W tym szczególnym dniu, uwaga wszystkich skierowana jest na Kobiety. Jestem kobietą i cieszę się z tego. Dziś chciałabym napisać kilka słów o pewnej wyjątkowej, młodej dziewczynie, młodej - bo miała zaledwie naście lat.
W Ewangelii Łukasza 1,38 czytamy o Marii. Był dzień kiedy ta historia zadziwiła mnie tak bardzo, że zapragnęłam, aby moje serce przyjmowało taką postawę, jaką prezentowała bohaterka. Wyobrażam sobie co mogła czuć, kiedy została zaręczona z Józefem. Oczekiwanie na ten wyjątkowy dzień musiało być ogromne. Aż nagle, pewnego dnia przybywa do niej Anioł i oznajmia wieści, które na pewno nie były codziennością. W Biblii czytamy, że zmieszała się, ponieważ nie wiedziała co myśleć o pozdrowieniu gościa. Następnie usłyszała: ,,poczniesz i porodzisz Syna" - ale jak to? Przecież jeszcze nie mam męża! Zdziwiła się. Anioł wytłumaczył jej, w jaki sposób wszystko ma się odbyć i z jego ust padają piękne słowa, niosące tak wielką nadzieję: ,,dla Boga bowiem nie ma nic niemożliwego" (1,37). Kolejny werset jest tym, który szczególnie mnie dotyka, a brzmi on: 

,,Oto ja służebnica Pańska, niech mi się stanie według twego słowa."

Jakże cudowne słowa! Bóg oznajmia jej niezwykłą wiadomość, ale poza wyjątkowością tej informacji, niesie za sobą tak wielką rewolucję w życiu młodej Marii. Przecież nie ma męża, przecież ludzie pomyślą, że zgrzeszyła. przecież Duch Święty - to takie ponadnaturalne! Wyobrażam sobie myśli w jej głowie. Tyle ale, tak wiele wątpliwości. Mimo to, czytam cudowne słowa niosące wiele zbudowania i zachęty dla mojego życia. Oto ja służebnica Pańska, niech mi się stanie według twego słowa. Ona przyjęła, zaakceptowała Bożą wolę. Pragnę w taki sposób reagować na Boże działanie w moim życiu. Pragnę mieć w sobie tak wiele pokory na myśl o Bożej wszechmocy. Pragnę przyjmować wszystko co przygotował dla mnie mój Bóg, bez względu na cenę.

Postawa Marii wiele mnie uczy. Wierzę, że jej serce ukształtował i przygotował sam Bóg. Podobnie dzisiaj On pragnie działać w Twoim i moim życiu. Dlatego w tym szczególnym dniu, życzę wszystkim Kobietom, aby patrzyły na sprawcę i dokończyciela wiary - Jezusa Chrystusa. Aby zawsze z wdzięcznym sercem reagowały na Boże działanie. Aby z radością oznajmiały niech mi się stanie według Twego Słowa Boże! Bądź wola Twoja.

Boże drogi są różne od naszych i Jego myśli przewyższają nasze myśli - dlatego Bóg zapewnia, że dla Niego nie ma rzeczy niemożliwych i pragnie odpowiedzi oto ja służebnica Pańska. Taka postawa wymaga wielu wyrzeczeń.

Zdjęcie: Obiektyw Subiektywny

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz