czwartek, 2 marca 2017

szczęśliwa w Bogu

,,Moim szczęściem jest być blisko Boga" Ps 73,28

Na tym jednym wersecie w zasadzie mogłabym zakończyć całą swoją wypowiedź. Jest piękny, wspaniały, to sedno poszukiwań ludzkich serc. Każdy pragnie szczęścia. Niestety poszukiwać go można w wielu miejscach, od relacji z drugim człowiekiem, po przydrożne bary i szczyty kariery finansowej. Szczęście rozumiane, jako głęboka satysfakcja niosąca za sobą spełnienie i pokój, wierzę może być odnalezione tylko u  Źródła, w ramionach Tego, który skrupulatnie tworzył każdy atom wszelkiego istnienia. 

Bóg stworzył człowieka na swoje podobieństwo, aby myślał, odczuwał, wybierał, i aby miał udział w doskonałym szczęściu pochodzącym od świętego Boga. Odwieczny Bóg, spełniony w Sobie, pragnie dzielić się tym co cenne, piękne i godne chwały z człowiekiem. Biblia w pierwszy rozdziale Genesis mówi, że Bóg przechadzał się po swoim ogrodzie, rozmawiał z człowiekiem. Kiedy wyobrażam sobie ten obraz, widzę wszystko przenikającą Bożą obecność, która przynosiła pienie radości Adamowi i Ewie. Tak wiele, dla stworzenia. Człowiekowi to jednak nie wystarczyło. Cóż za paradoks... Pełnia, którą posiadał, wydała się bezwartościowa w obliczu pokusy przed, którą stanął - bycia, jak Bóg. Oto problem współczesnego człowieka. Oto pragnienie leżące na dnie serca każdego - być, jak Bóg. Móc decydować, myśleć niezależnie od czegokolwiek i kogokolwiek, mówić, działać zgodnie z własnym przekonaniem i chceniem, ja, moje, mi. Historia lubi się powtarzać. I powtarza w życiu każdego z nas, codzienne. Czy istnieje rozwiązanie? Wierzę, że tak, jednak nie jest ono popularne i na pewno nie przyda chwały oraz splendoru w czasie ziemskiej wędrówki. Mowa o krzyżu jest bowiem głupstwem dla tych, którzy giną (1 Kor 1,18). Biblia uczy, że Bóg w Chrystusie świat ze sobą pojednał (2 Kor 5,19), parafraza tego fragmentu w wersji Słowa Życia, brzmi: ,,Bóg w Chrystusie odzyskał świat dla siebie". Bóg odzyskał mnie dla SIEBIE. To najpiękniejsza wiadomość, jaką może usłyszeć człowiek... To Dobra Nowina. Chrystus w posłuszeństwie, oddaniu i pokorze, uniżył samego siebie, umarł na krzyżu a następnie zmartwychwstał, abym dziś mogła żyć w świadomości, że zostałam ODZYSKANA. Już nie muszę żyć dla siebie samej, nie chcę aby moim sercem kierowało pragnienie bycia, jak Bóg, ponieważ Chrystus mnie wyzwolił. Prawdziwe szczęście ukryte jest w Nim. 

Czy to naturalne, że człowiek pragnie szczęścia? Sądzę, że tak, ponieważ został stworzony, aby być, ale nie jak Bóg. Dopóki nie zobaczymy, kto naprawdę włada naszym sercem, że grzech oddziela nas od świętego Boga, nie odnajdziemy szczęścia o którym mówi psalmista. Aby być blisko Boga, trzeba zostać przez Niego odzyskanym, a to może nastąpić dzięki Bożej łasce przez wiarę w Chrystusa. Biblia zapewnia, że kto szuka, ten znajdzie.

Boże, dziękuję za Twoją łaskę. Dziękuję, że Ty odzyskałeś mnie dla SIEBIE i to najwspanialsza wiadomość, jaką mogłam kiedykolwiek zrozumieć. Dziękuję, że już nie muszę pragnąć żyć dla siebie i być dla siebie bogiem, ale mogę widzieć w Tobie Króla i Pana każdego mojego oddechu. Dziękuję, że w Tobie jest moje prawdziwe szczęście, a wszelka inna opcja jest tanią podróbką, ponieważ w ,,byciu, jak Bóg" nie istnieje ŻADEN rodzaj szczęścia. Wszystko co ma wartość teraźniejszą i wieczną mam w Chrystusie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz